Otin haasteen vastaan Pomolta :)

Blogistania on täynnä mitä mielenkiintoisempia bloginimiä.

Mistä ne ovat peräisin? Mikä on niiden tarina? Mikä on sinun tarinasi? Oliko sinun vaikea löytää/keksiä blogillesi nimi?

Kerro blogisi nimen ja/tai nimimerkin tarina ja haasta kolme muuta tekemään samoin.

 

No, luonnollisesti "Heidin maailma" tulee siitä, että se on minun maailmani ja nimeni on virallisesti Heidi. Tämä seikka ei kerro koko totuutta. Kun aloin miettiä sopivaa nimeä blogilleni, pohdin asiaa itselleni tärkeiden juttujen kautta. Halusin nimen rinnastuvan itseni kautta johonkin minuun syvästi vaikuttaneen asian kautta esim. elokuvat, kirjallisuus ja musiikki. En muista, kuinka monta nimivaihtoehtoa minulla oli, mutta ei minulla ainakaan vaikeaa ollut lopullista nimeä valita. "Heidin maailma" tulee John Irvingin mainiosta "Garpin maailma" -romaanista. Garpin maailma on uniikki ja outo; hän näkee maailman omien erikoisten lasien läpi. Se on juuri minua. Irving on yksi suurimmista esikuvistani, joten halusin myös kunnioittaa kirjailijaa tributoimalla häntä blogini nimen kautta. Minunkin maailmani on uniikki, joten nimi oli juuri sopeva. Siinä on syntytarina kaikessa ytimekkyydessään. Halusin oman nimeni sisältyvän blogini nimeen, sillä minähän se vuodatan tänne kaikenkarvaisia tuntemuksiani. Olisin yhtä hyvin voinut valita vaikka jonkin elokuvan hahmon nimen, joka kuvastaa minua, tai on muuten vain suosikkini. Mutta Heidin maailma on just passeli.

Blogini osoitteessa oleva Nativegirl on pitkäaikaisin aliakseni, joka on minulla yhä käytössä aina, kun haluan luoda uuden tilin, vaikkapa sähköpostiosoitteen, jossa nickiä tarvitaan. Nimimerkki Nativegirl tulee eräästä Bryan Adamsin biisistä, jonka nimi on Native Son. Rakastan sitä kappaletta, mutta koska olen naisihminen en voi olla son, joten olen sitten girl. Kappale kertoo Amerikan intiaaneista, ajasta, jolloin he olivat vielä vapaita ja saivat asuttaa omia maitaan rauhassa ennen kuin valkoinen mies riisti heidän oikeutensa. Että sellaisia tarinoita nimien takana.

Taas kerran on pienet meemit väännetty. Nyt pitää lähteä viruttamaan hiukset, sillä en viitsi pitää väriainetta yli aikaa :)