Huomenna (Tai oikeastaan tänään) tulee olemaan kiva päivä! Lähden nimittäin kirputori-kierrokselle katselemaan kaikkea kivaa uuteen asuntooni.

Olen aina ollut kirppisihmisiä. Jo ennen itsepalvelu-kirppisten aikaa olen kolunnut kaikenmoisia romumarketteja. Tämä harrastus on periytynyt kummitädiltäni ja vanhemmiltani. Kummitätini mies on innokas antiikkitavaroiden norklaaja, ja ilmeisesti "romuhulluus" kulkee verenperintönä suvussamme. Kirpputoreilla on mukavaa kierrellä, ja onnistun yleensä aina löytämään jotain kotiinviemistä. Viimeksi toissapäivänä löysin pelastusarmeijan kirpputorilta retrohenkisen nojatuolin, jossa on aivan ihqu päällys! Senkin sain vain viiden euron pilkkahintaan. Toinen löytö oli musta tv-taso, jossa on pieni kaappi vaikka DVD-koteloille. Kätevää, sanoisin.

Huomenna, tai siis tänään, voisin jatkaa taas kalusteiden etsintää. Minulla on onneksi jo jonkin verran huonekaluatoa, ettei mitään suuria hankintoja tarvitse tehdä. Äitini siskon ullakoltakin kaivetaan minulle esiin nostalginen Marimekon Unikko-designpöytä :P Aion tosin ehkä heittää jonkinmoisen liinan siihen päälle, sillä olen jo melkoisen kyllästynyt Unikko-kuosiin, vaikka pienessä mittakaavassa sen käyttö on ihan nättiä. Ainahan liinan saa pois, ja niin voi vaihtaa sisustuksen ulkonäköä hiukkasen. Toivoisin, että huominen (himputti! Enkö voisi vain kirjoittaa, että tänään? :P) kirppis-kierrokseni toisi tullessaan jotain yllättävää. Mikään ei ole sen ihanampaa kuin löytää jotain, mitä on aina halunnut, muttei tiedä siitä vielä.

En malta odottaa, että pääsen sisustamaan omaa pikku kotiani. Näen jo mielessäni suunnitelman, mihin aion sijoittaa mitäkin. Ainakin niiltä tiimoilta, mitä minulla nyt sattuu olemaan materiaalina. Kylpyhuoneeseenkin pitää hankkia jotain hömpötystä (huom. nimenomaan "kylpyhuoneeseen", sillä minulla on kylpyamme! ;P) Oli minulla amme lukioaikoinakin. Tosin siihen paljuun kuluu niin paljon "Huberin kaljaa" eli vettä, ettei siellä viitsi alvariinsa lojua. Mutta mikään ei ole sen ylellisemmän kuuloista kuin kuuma, rentouttava vaahtokylpy kynttilänvalossa. Voisihan sitä tietysti kylpeä veden asemesta vaikka maidossa, niin kuin Rooman hallitsijattaren Cleopatran sanotaan tehneen aikoinaan ;D

Voisin ehkäpä lähteä uneksimaan huomisesta löytöretkestäni. Kello käy jo yhtä ja täällä minä höpisen jostain huonekaluista ja vaahtokylvyistä, kun voisin lepuuttaa särkeviä jäseniäni sängynhuomassa... Mutta pitemmittä puheitta: pillit pussiin ja puskiin! Toivotaan, että huomiselta reissultani tarttuu mukaan muutakin kuin kirppuja! Raporttia luvassa myöhemmin.

To be continued....