Tulipa taas käytyä terveyskeskuksessa. Kyllä, minulla on kurkku ihan helkatin kipeä ja kaulan rauhaset ovat paisuneet kuin pienet golfpallot olisivat liimantuneet minuun. Noh, TK:ssa sanottiin, että se on jokin virusperäinen tauti... Eivät siis antaneet minulle antibiootteja. Kohta minulla on varmaan taas sellaiset ihanat märkäpesäkkeet tuolla kurkun uumenissa muhimassa. Antakaas, kun kerron teille pienen tarinani.

Muutama vuosi takaperin menin kuumeen kourissa terveyskeskukseen. Siellä ei mukamas löydetty mitään vaivaa. Parin viikon kuluttua ääneni oli sellainen kuin olisi tungettu kuuma peruna kurkkuun. Kuumetta oli yli 39 astetta, ja olo oli kuin katujyrän alle jääneellä. Menin sitten yksityiselle lääkärille. Sieltä lekurisetä totesi, että jos olisit tullut päivääkin myöhemmin, sinut olisi pitänyt kiidättää ambulanssilla toisen kaupungin yliopistolliseen keskussairaalaan! Siinä tuli kyllä pikkuinen viha terveyskeskusta kohtaan, jota aloin kutsuakin arvauskeskukseksi (tuo nimitys on varsin yleinen TK:sta puhuttaessa). Ei sillä, etten arvostaisi lääkäreiden työtä, mutta voisivat he hieman tarkemmin paikat tutkia, kun kerran potilas tulee ihmispuolikkaana vastaanotolle. Onneksi sain märkäpesäkkeiden hoitoon kunnon tehokuurin. Sen jälkeen kävin aina yksityisellä lääkärillä.

Nyt, kun olen köyhä, minun on pakko matkata arvauskeskukseen halutessani saada apua vaivoihini. Taas varmaan pitää odottaa siihen asti, että ääneni muuttuu riisipuuroksi ja kehoni kiehuvaksi ihmisuuniksi ennen kuin minulle lahjoitetaan lääkekuuri ja lämpimiä sanoja. Onneksi poikaystäväni sanat lämmittivät sentään vähän, kun Hän toivotti minulle pikaista parenemista :D

Tällä kertaa minusta otettiin taas pieni pisara verta ja nieluviljelynäyte, josta saan tulokset tietenkin vasta maanantaina. Mukava hoitaja sanoi, että jos kuume nousee, niin kannattaa olla menemättä töihin ja hakea sairaslomaa, mutta minullehan ei kuumetta nouse. Ennen kuin helvetti jäätyy, eniveis. Sitä paitsi, vaikka minulla onkin kurkku kipeä kuin ruusunpiikkejä puskisi läpi, pystyn siltikin toimimaan normaalisti töissä ja muutenkin. Jos kuume todella nousisi, tilanne voisi olla toinen. Pääasia, että minulla on huomenna yksi vapaapäivä. Saan levätä (ja katsella elokuvia :P), syödä kaikkia herkkuja ja vain möllöttää kuin lehmä laitumella. Vielä, kun pääsisi oman kullan hellään hoivaan niin kaikki olisi kruunattu ;PPP Sitten jaksaisi ahertaa töissä kuin pieni voimapesäke!

Toivottavasti tämä tauti, mikä se ikinä onkaan, menisi vain pois ihan itsestään, ettei tarvitsisikaan syödä yhtään pillerin hilleriä. Meikäläisen immuniteetti saa käydä kovaa jaakobinpainia noiden lääkkeiden kanssa, kun syön niitä vähän turhan usein. Mutta minkäs sille mahtaa, että minua on siunattu ahtailla poskionteloilla ja suurilla nielurisoilla (Jälkimmäisistä pääsee onneksi eroon halutessaan). Keep Your tumbs up!!